My name is Monica Minelli, I was born and raised in Italy, in a family of artisans that taught me the value of handiwork, the beauty and quality.
Life gave me the opportunity of travelling across continents and be exposed to many cultures and different inspirations. In the last couple of years I lived in Jamaica, Myanmar and now in Liberia.
Through the Frangipani Experience, I work directly with amazing artisans from some of the poorest countries around the World to help them develop new products and improve design and quality.
Mi chiamo Monica Minelli e sono nata e cresciuta in Italia, in una famiglia di artigiani che mi hanno insegnato il valore del lavoro manuale, del bello e della qualità.
La vita mi ha portato a viaggiare attraverso i Continenti e mi ha regalato la possibilità di venire a contatto con un’infinità di culture ed ispirazioni diverse. Negli ultimi anni ho vissuto in Jamaica, Myanmar ed ora in Liberia.
Attraverso l’esperienza di Frangipani, collaboro con artigiani dei Paesi più poveri del mondo per aiutarli a sviluppare nuovi prodotti ed a migliorare design e qualità.